niedziela, 15 października 2017

Pan Tadeusz. W 200. rocznicę śmierci.

...mój Tadeuszu (bo tak nazywano

Młodzieńca, który nosił Kościuszkowskie miano

Na pamiątkę, że w czasie wojny się urodził...

Dom, w którym mieszkał i zmarł Tadeusz Kościuszko

Tytułowy bohater epopei Mickiewicza otrzymał imię po bohaterze, którego 200. rocznica śmierci przypada właśnie dziś. O Tadeuszu Kościuszce pisałam już w czterech postach. Dziś chcę przypomnieć ten, związany z miejscem, w którym mieszkał w ostatnich latach życia i gdzie zmarł. Zajrzyjcie: Solura

16 komentarzy:

  1. Miło było wspomnieć Twój wpis...;o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za wpis, fantastyczne zdjęcia! To łóżko Kosciuszki! :))) Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia. Bardzo lubię blogi tego typu. Są bardzo interesujace.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) I świetny sposób na uczczenie pamięci :)

      Usuń
  4. Rzecki miał żal do Kościuszki, że ten nie poparł Napoleona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzecki był bezkrytycznym wielbicielem Napoleona i w wielu kwestiach się mylił:)

      Usuń
  5. Z przyjemnością przypomniałam sobie tekst o Solurze.
    Dziękuję.
    A u mnie jest coś co z pewnością Cię zainteresuje.
    Zapraszam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, Twoj post o Gałczyńskich i książka to coś dla mnie. Dzięki :)

      Usuń
  6. Fajnie było przypomnieć sobie ten post. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że przypomniałaś tamten wpis, warto zajrzeć :)
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto poczytać takie wpisy

    OdpowiedzUsuń
  9. Zainteresował mnie bardzo ten wpis! Nie zatrzymuj się i rób swoje.

    OdpowiedzUsuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)