sobota, 13 listopada 2021

Romantykon w Warszawie

Wczoraj uczestniczyłam w I Konwencie Miłośników Romantyzmu, czyli "Romantykonie", na który zapraszałam Was w imieniu organizatorów w zeszłym tygodniu. Atmosfera była cudowna! W jednym miejscu spotkało się około stu osób uwielbiających romantyzm:) Obok wykładów, prezentacji i wywiadów były rozmowy w kuluarach i kawiarni. Przedstawiam krótki przegląd tego, co tam się działo, na poniższych zdjęciach. 

Prezenterzy, których wymieniam niżej

Baba od polskiego, czyli Aneta Korycińska

Marek Łuszczyk, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina

Milena Chilińska, strona "Juliusz Słowacki"/"Słowacki.eu"

Bożena Pysiewicz, Muzeum Narodowe w Warszawie

Mikołaj Kołyszko, chatolandia.pl Chata Wuja Freda

Agnieszka Zielińska, mojepodrozeliterackie.blogspot.com

Dorota Ponińska, autorka powieści o romantykach i Robert Kowalski organizator imprezy (Paryskie Salony Romantyków)

Ja z samym Wieszczem (Toby Tobin) i Zuzanną z projektu Spacery Pań Warszawskich

Jedna z Pań Warszawskich poprosiła o autograf

Impreza była udana. Planujemy następną za rok :) 

17 komentarzy:

  1. Z przyjemnością przeczytałam relację ze spotkania miłośników romantyzmu.Zdjęcia potwierdzają wspaniałą atmosferę.Budujące jest to że tyle osób zdecydowało się spędzić wolny czas w towarzystwie romantyków.Wspaniały pomysł.Życzę kolejnych spotkań może za rok dołączę do grona wielbicieli ..Pozdrawiam serdecznie B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ta inicjatywa nabierze z czasem rozmachu. Do zobaczenia za rok:)

      Usuń
  2. O kurcze, mogłam iść...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa inicjatywa, dotycząca pisarzy epoki romantyzmu, obalająca mity o ich posągowych wręcz postaciach. Po takich warsztatach pewnie spoglądamy na nich bardziej jak na ludzi ale nadal doceniamy ich twórczość. Podobają mi się młodzi ludzie w strojach z epoki.Życzę kolejnych edycji tej imprezy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie zainteresowanie zwłaszcza młodzieży tamtą epoką. Mam nadzieję, że za rok będzie jeszcze więcej uczestników:)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe wydarzenie, pierwszy raz o słyszę o czymś takim :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała impreza.Szkoda, że nie mieszkam bliżej...romantyzm zawsze był mi i nadal jest, bliski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za rok postaram się nakręcić filmiki, żeby lepiej oddać, co tam się dzieje:)

      Usuń
  6. Same Bardzo Ważne Persony...;o)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie udało mi się przyjść....A tak bardzo chciałam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ nie ma za co :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kim ja jestem, nie wiem sam))) A tak przy okazji- może znajdzie się tu za jakiś czas coś o Broniewskim? Myślę, że warto. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią, najciemniej pod latarnią:) Ciągle odkładam tego Broniewskiego, bo mam go na wyciągnięcie ręki. Za trzy miesiące przypada 60. rocznica jego śmierci, to może wtedy coś napiszę. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)