sobota, 1 stycznia 2022

Do siego roku!

Do siego roku!

Ten popularny niegdyś zwrot wyraża życzenie, abyśmy dotrwali do roku następnego (dosłownie siego, czyli tego kolejnego). Dotrwać to jedno, ale przeżyć cały rok bez kłopotów, to dopiero wyzwanie! Tego właśnie Wam życzę, dołączając wiersz ojca naszej literatury Na Nowy Rok.


To­bie bądź chwa­ła, Pa­nie wsze­go świa­ta,

Żeś nam do­cze­kać dał No­we­go Lata.

Daj, by­śmy się i sami od­no­wi­li,

Grzech po­rzu­ciw­szy, w nie­win­no­ści żyli!

Użycz po­ko­ju nam i świę­tej zgo­dy,

Niech się nas boją po­gań­skie na­ro­dy,

A Ty nas nie chciej od­stę­po­wać, Pa­nie,

I ow­szem, racz nam do­po­ma­gać na nie!

Bło­go­sław zie­mi z Twej szczo­dro­bli­wo­ści,

Nie­chaj nam dawa do­sta­tek żyw­no­ści,

Ucho­waj gło­du i po­wie­trza złe­go,

Daj wszyst­ko do­bre z mi­ło­sier­dzia swe­go!

                                             (Jan Kochanowski Na Nowy Rok)

I jeszcze prezent noworoczny:) Kto zakupi jedną moją książkę do 10 stycznia, drugą, wybraną przez siebie otrzyma gratis. Piszcie do mnie w tej sprawie na az44@wp.pl

15 komentarzy:

  1. O, jakie piękne te życzenia pisane w odległym XVI w i tak aktualne nawet dzisiaj. Dziękuję za życzenia i wzajemnie Do siego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzę samych dobrych dni i wielu inspiracji do stworzenia kolejnych książek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Obyśmy dożyli, przeżyli i odnaleźli w tym trwaniu nie tylko sens, ale i piękno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepsze życzenia na nowy rok dla Ciebie, Agniesiu!
    Pozdrawia W

    OdpowiedzUsuń
  6. Piotr Romanowski3 stycznia 2022 21:00

    Ja chcę

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za przypomnienie wiersza, dawno już na niego nie natrafiłam. Dla mnie ,to modlitwa, gorąca prośba o lepsze jutro.
    A więc Do Siego Roku:))
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za nietypowe życzenia. I rzeczywiście Agnieszko - życzmy sobie po prostu Do Siego Roku! Oby on był spokojny i dobry, mimo wszystko. Pozdrawiam noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Feliz año nuevo para ti Agni, para tu blog y para todos tus lectores.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za wspaniałe życzenia Agnieszko. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! Przede wszystkim duzo dużo zdrowia i usmiechu na co dzień! O ksiązce pomyslę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dziękuję wszystkim za życzenia:)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)