sobota, 16 kwietnia 2022

Wesołego Alleluja!

 Dro­ga, wierz­ba sa­dzo­na wśród zie­lo­nej łąki,

Na któ­rej pierw­sze ja­skry żół­cie­ją i mle­cze.

Po­śród wierzb po ka­mie­niach wą­ska stru­ga cie­cze,

A pod nie­bem wy­so­ko śpie­wa­ją skow­ron­ki.


Wśród tej łąki wil­got­nej od po­ran­nej rosy,

Dro­ga, kto­rą co świę­to szli lu­dzie ze śpiew­ką,

Idzie so­bie Pan Je­zus, wpół­na­gi i bosy

Z wiel­ka­noc­ną w prze­bi­tej dło­ni cho­rągiew­ką.


Na­prze­ciw idzie chłop­ka. Ma kosy zło­ci­ste,

Łowic­ka jej spód­nicz­ka i pięk­na za­pa­ska.

Po­zna­ła Zba­wi­cie­la z świę­te­go ob­raz­ka,

Upa­dła na ko­la­na i krzyk­nę­ła: "Chry­ste!".


Bije gło­wą o zie­mię z ser­decz­ną roz­pa­czą,

A Chry­stus się po­chy­lił nad klę­czą­cym cia­łem

I rzek­nie: "Po­wiedz lu­dziom, niech wię­cej nie pła­czą,

Dwa dni le­ża­łem w gro­bie. I dziś zmar­twych­wsta­łem."

(Jan Lechoń Wielkanoc)


Życzę Wam dobrych, spokojnych Świąt Wielkiej Nocy😘

10 komentarzy:

  1. Dziękuję za literackie życzenia. Zdrowych i radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny wiersz. Wstyd przyznać, ale go nie znałam, a może zapomnialam. Spokojnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne życzenia! Dziękuję. Nawzajem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę Tobie i Twojej Rodzinie udanych i radosnych Świąt Wielkanocnych!
    Pozdrawiam świątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę przyjąć serdeczne życzenia świąteczne od byłego ucznia Marcina.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za życzenia. Ja Tobie i Twoim najbliższym również życzę wszystkiego najlepszego i najpiękniejszego na te święta, a nade wszystko - pokoju. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję wszystkim za życzenia. Mam nadzieję, że mieliście miłe i spokojne święta.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również życzę wszystkiego dobrego!
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia moich obrazów!^^

    OdpowiedzUsuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)