sobota, 8 kwietnia 2023

Wesołych świąt!

 A dzisiaj jest Wielkanoc. Dzwon rozmawia z dzwonem.

O, wesołe jest serce moje!

(...)

Zaraz przyjdzie rodzina i zacznie się uczta.

Córy moje, nim siądą, przejrzą się do lustra.

I chmara gości ściągnie. I nastąpi taniec.

Podjedzą sobie setnie i podpiją dobrze.

I pasterz z gobelinu też huknie na kobzie.

A potem wieczór przyjdzie. I zniknę w altanie.

Bo lepsza od mych skrzypiec, gdym grywał w Weimarze,

niźli perły, o których dla mej żony marzę,

niż sonaty mych synów, niż wszystkie marzenia,

taka chwila wielkiego, wielkiego wytchnienia,

właśnie teraz, gdy widzę przez altany szparę

rzecz niezwykłą, zawrotną, szaloną nadmiarem:

WIOSENNE GWIAŹDZISTE NIEBO.


(Konstanty Ildefons Gałczyński 

Wielkanoc Jana Sebastiana Bacha

1950)

12 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za piękne życzenia wielkanocne.
    Ja również życzę wspaniałych rodzinnych Świąt i wiele dobrego w te wiosenne dni.
    Ślę moc serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękny mazurek! Sama robiłaś? I ja Ci życzę wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrowych, spokojnych i radosnych świąt wielkanocnych oraz wszelkiego dobra Agnieszko.

    OdpowiedzUsuń
  4. I wzajemnie spokojnych i pogodnych i oczywiście zdrowych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrówka i wszelkiej pomyślności życzy Beata z Lublina.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wesołych, spokojnych Świąt <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Sabina Skalska9 kwietnia 2023 12:26

    Wzajemnie Pani Agnieszko, zdrowych, spokojnych, radosnych Świąt Wielkiej Nocy🌿🐣❤️

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzę, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość, pokój oraz wzajemną życzliwość. By stały się źródłem wzmacniania ducha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nieco spóźniony, ale wesołych świąt życzę. Adam

    OdpowiedzUsuń
  10. Agnieszko, na świąteczny czas życzę radości, spokoju, odpoczynku oraz rodzinnego ciepła i miłych spotkań przy wielkanocnym stole!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję bardzo wszystkim za życzenia. Mam nadzieję, że spędziliście święta w miłej atmosferze:)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)