poniedziałek, 16 sierpnia 2021

W gdańskim "Starym Kadrze"

Kawa, herbata, piwo i książki oraz film. Czegóż chcieć więcej w wakacyjny wieczór w miłym towarzystwie? Nawiązując do poprzedniego postu, zabiorę Was dziś do Gdańska, a konkretnie do miłej kawiarenki (pubu?) "W Starym Kadrze" przy ulicy Lawendowej. 

Codziennie o godzinie 17.00 oraz 19.30 organizowane są tu darmowe seanse filmowe. Można sobie przy kawce czy piwie obejrzeć coś z repertuaru, który macie tutaj: http://wstarymkadrze.pl/

Podczas mojego pobytu wyświetlano film pt. "Yves Saint Laurent", opowiadający o francuskim projektancie mody. Lubię biografie, zarówno te czytane, jak i oglądane. Nie miałam pojęcia, że ten znany człowiek miał tak trudne i dziwne życie. 

Sama kawiarnia jest bardzo ciekawym miejscem. Znajdzie się tu kilka rzeczy dla miłośników literatury. Na przykład regał z książkami, a nawet cała ściana nimi wyłożona.


Najbardziej jednak podobała mi się kopia gdańskiej patrycjuszki Antona Möllera, witająca gości tuż przy wejściu. Jej strój z epoki elżbietańskiej korespondował z Festiwalem Szekspirowskim odbywającym się właśnie w Gdańsku. Pisałam o nim w poprzednim poście. 

Jak wiecie, wszystkie miejsca reklamuję tu za darmo. Swoją drogą zastanawiam się, czy dożyję czasów, kiedy za taki post postawią mi chociaż piwo. 


Żegnam się już z Gdańskiem. Do zobaczenia za rok, chyba że poniesie mnie gdzieś indziej...

23 komentarze:

  1. Świetne połączenie. Na pewno zajrzę, jak będę w Gdańsku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubimy takie miejsca. Muszę zapamiętać i wykorzystać w odpowiednim czasie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem nastrojowe miejsce. Może inne miasta pójdą za przykładem Gdańska i stworzą takie u siebie? Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że podobne już są, ale nie sprawdzałam. Pozdrawiam również:)

      Usuń
  4. Ciekawe połączenie.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy lokal.
    Ps. Podobno jak się ma 100 000 obserwujących, to można na jakieś piwko liczyć,:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa ściana wyłożona książkami.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa kafejka z pewnością warto tam wstąpić na kawkę. Myślę że będzie smakować,, klimatycznie". Pozdrawiam serdecznie B

    OdpowiedzUsuń
  8. Kawa, w takim miejscu, to doznania smakowe i kulturowe😀📚☕
    Serdeczności zostawiam i dziękuję za odwiedziny na blogu😊🌼

    OdpowiedzUsuń
  9. A wiesz, że tam mnie jeszcze nie było. Czytalam o niej, chcialam zajść, wypadło z głowy. Dzięki za przypomnienie

    OdpowiedzUsuń
  10. My na wakacje najczęściej jeździmy poza sezonem. Tak jest nam najwygodniej. Dzisiaj trafiłam na https://gokajak.com/kamizelki-pneumatyczne-11 i chyba zrobię tam zakupy a nasz urlop w Bułgarii. Jedziemy w połowie września i mam nadzieję, że pogoda nam dopisze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co z dziećmi w wieku szkolnym? Nie chodzą do szkoły przez tydzień, dwa już na samym początku?

      Usuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)