niedziela, 3 marca 2024

Dzień Pisarza

W Międzynarodowym Dniu Pisarza pokażę Wam swoją bibliotekę i ulubione książki. Mam ich sporo, więc może nie wszystkie, tylko te, do których zajrzałam ostatnio.


Cała moja biblioteczka domowa liczy ponad tysiąc woluminów. Oprócz tych, które widzicie na powyższym zdjęciu, są jeszcze egzemplarze poupychane w innych miejscach w domu. 


Najcenniejsze dla mnie są zbiory odziedziczone po dziadku. Książki z lat 40. i 50. XX wieku. Jedna jest z 1928 roku: "Dziesięciolecie Polski odrodzonej".


W mojej biblioteczce jest sporo biografii. Nie tylko mojego autorstwa oczywiście 😂Lubię czytać o życiu znanych ludzi. Najczęściej nie są to wesołe historie, ale przybliżają daną osobę jak nic innego.


Są też książki nie z mojej branży. Lubię poszerzać wiedzę z innych dziedzin, kompletnie mi nieznanych. 
I na koniec trochę poezji. Oprócz tej wielkiej narodowej, dwa tomiki osobiście mi znanych  poetów: Ani Zielińskiej z Lublina i Macieja Woźniaka z Płocka. 
 

Po wiele z tych książek sięgałam nie raz. Niektóre jeszcze czekają na swoje pięć minut. Nie wiem czy starczy mi życia, żeby każdą z nich docenić...

27 komentarzy:

  1. Też mam sporą liczbę książek.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały księgozbiór. Ja też uwielbiam czytać i głównie pociągają mnie biografie. Przypominam sobie że pierwszą biografią była książka Janiny Porazińskiej,, Kto mi dał skrzydła. Było to dawno temu. Tego typu lektura przybliża postać. Staje się człowiekiem z krwi i kości. Pozdrawiam serdecznie B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam tę książkę Porazińskiej o Kochanowskim. Bardzo mi się podobała. Mam ją w domu.

      Usuń
  3. Piękne! Wspaniała, bogata biblioteka. W domu prawdziwego humanisty - nieodzowna. Książki to mieszkańcy domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro dzisiaj jest Dzień Pisarza to oznacza, że masz swoje święto. Życzę aby ta pasja się rozwijała i dawała mnóstwo powodów do zadowolenia. Biblioteczka też niczego sobie ale jakżeby mogło być inaczej. W naszym domu książki również zajmują sporo miejsca. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo napisania ośmiu książek, nie czuję się pisarzem:) Ale za życzenia dziękuję 😉

      Usuń
  5. Pragnę przypomnieć że w związku z wydaniem ciekawie napisanej powieści o rodzinie Towiańskich należysz do szacownego grona obchodzących dziś święto.. Gratuluję serdecznie i życzę spełnienia dalszych literackich marzeń. Pozdrawiam serdecznie wierny czytelnik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo 😃, ale tak jak wspomniałam wyżej, do miana pisarza jeszcze mi daleko:)

      Usuń
  6. Piękna ta Twoja biblioteka...;o) Moja o połowę skromniejsza (bo już nie było gdzie upchnąć)...;o) Od stycznia zaczęła się "przeprowadzać" do Misiowego Domku...;o) Niewyobrażalnie cieszy mnie radość Wnuków, kiedy szykują kolejną półkę i układają książki...;o)
    Twoich jeszcze nie oddam, bo "wracam"...;o) Pisarko Ty moja...♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, Gordyjko, za piękne słowa 😘

      Usuń
  7. Agnieszko!
    Spełnienia marzeń z okazji Dnia Pisarza. Biblioteka naprawdę robi wrażenie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za miłe wspomnienie. Niedługo kolejna książka. Pozdrawiam serdecznie. Ania Zielińska

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię oglądać czyjeś biblioteki, zawsze szukam w nich znajomych książek (u Ciebie znalazłam Lalkę). Też lubię biografię i nie mogę się nadziwić, że są osoby, które z założenia twierdzą, iż biografie ich nie interesują. A przecież to są prawdziwe, nie wykreowane historie o życiu osób, które niejednokrotnie miały życiorysy znacznie bogatsze niż te wymyślone przez autorów. Dlatego miło mi słyszeć, że są osoby lubiące ten gatunek. Podziwiam też, że zaglądasz do książek z innych dziedzin w poszerzeniu wiedzy. No i jakże prawdziwe stwierdzenie, iż życia nam nie wystarczy na przeczytanie choćby tylko tych, do których serce się nam wyrywa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Fascynujące jest, jak biblioteka może być odzwierciedleniem życia i pasji jej właściciela. Twoje wspomnienie o książkach odziedziczonych po dziadku dodaje głębi temu, co dla wielu może wydawać się zwykłym zbiorem papieru. To przypomina, że każda książka ma swoją historię, nie tylko zawartą w treści, ale i w podróży, jaką przeszła zanim znalazła się na naszej półce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Imponująca ta Twoja biblioteczka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, sporo tego. A i tak nie widać wszystkiego :)

      Usuń
  12. Przeczytanie Twojego posta było przyjemnością — dziękujemy za to, że był zarówno pouczający, jak i wciągający.

    OdpowiedzUsuń
  13. Życzę Ci bardzo szczęśliwych Świąt Wielkanocnych wypełnionych zdrowiem, miłością, radością i szczęściem.
    Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tobie złożyłam życzenia na Twoim blogu ;)

      Usuń
  14. Bardzo warto.
    Cieszę się, że go dzisiaj znalazłam. Moje tematy... Pozdrawiam poświątecznie.

    OdpowiedzUsuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)