sobota, 30 marca 2024

Wesołych świąt!

Tak mi się czasem wydaje, o Chryste, 

Że nie tam kędyś daleko, za morzem, 

Aleś tu u nas, miał drogi cierniste, 

I żeś tu naszem przechodził się zbożem, 

Puszczając palce po harfie tych kłosów, 

Co mają ludzki jęk i echa głosów. 

(...)

I zdaje mi się, że tu leżysz w grobie, 

Który jest ciężkim zawalon kamieniem, 

I że straż pilna czyni się przy tobie… 

Ale ja czekam z tęsknotą i drżeniem, 

Bo wiem, i czuję, że tu też, o Panie, 

W dniu trzecim będzie twoje zmartwychwstanie! 

(Maria Konopnicka W Wielki Piątek)

Radosnych, ale też refleksyjnych świąt Wam życzę!

14 komentarzy:

  1. Radosnego Alleluja, obfitych łask od Chrystusa Zmartwychwstałego oraz wszelkiego dobra Agnieszko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Agnieszko, smutny ten wiersz strasznie! Mimo wszystko wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie więcej w tym roku refleksji niż przygotowań - tak się złożyło, że przez długie (acz niegroźne) chorowanie miałam sporo czasu na refleksję, a wcale na szykowanie jadła. Zdrowych i pogodnych Świąt życzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę zdrowych i wesołych Świąt Wielkiej Nocy!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na te Świeta oraz na czas po nich życzę Ci Agnieszko przede wszystkim zdrowia, spokoju i pokoju oraz czasu sprzyjającego marzeniom, twórczym rozmyślaniom i odpoczynkowi!:-)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne życzenia! Bardzo dziękuję.
    Życzę Tobie radosnych i przepełnionych miłością i nadzieją Świąt Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę zdrowych i wesołych świąt Wielkanocnych oraz pogody ducha. Wierny czytelnik

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Agnieszko za życzenia. I ja Tobie życzę wiele radości z okazji świąt. A zarazem, niech będą one spokojne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję wszystkim za życzenia. Mam nadzieję, że święta przebiegły u Was tak, jak chcieliście.

    OdpowiedzUsuń
  10. Refleksja...Echhh...Jak dinozaur - na wymarciu...;o)

    OdpowiedzUsuń
  11. Święta, święta i po świętach... Pozdrawiam serdecznie i wiosennie oczekując na dalsze ciekawostki na Twoim blogu podróżniczka

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś w tym porzekadle jest trafnego.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)