piątek, 3 marca 2023

Dzień pisarzy

Dzisiaj, 3 marca przypada Międzynarodowy Dzień Pisarzy i Pisarek. Tak to nazwali w 1984 roku. Wtedy PEN Club – Międzynarodowe Stowarzyszenie Pisarzy założone w 1921 roku w Londynie – ustanowił święto, którego celem jest promowanie literatury oraz obrona wolności słowa i rozwój społeczności pisarzy na całym świecie. 

Mój obecny warsztat pisarski

Mimo wydania ośmiu książek (razem z dysertacją doktorską), nie czuję się pisarką:) Może zmieni się to, gdy wydam powieść. Skończyłam ją już pisać, ale wciąż coś poprawiam i odnajduję nowe fakty, które korygują lub uzupełniają to, co już powstało. Na przykład ostatnio wpadł mi w ręce pewien list. Nie mogę odczytać dwóch wyrazów. Jest to miejscowość, zdaje się ta sama. Może ktoś z Was da radę?

Zdanie zaczyna się tak: Na list Kazia z... (no właśnie, skąd?) I dalej: Wszakże choroba śp. Anny poczęła się po przeziębieniu tej w... (prawdopodobnie w tej samej miejscowości). Wydaje mi się, że odczytałam poprawnie, ale nie jestem pewna, więc proszę Was o pomoc. Przy okazji możecie zobaczyć, jak żmudną jest praca pisarza, zwłaszcza jak ma ambicję trzymać się faktów. 

Pamiętajcie o moich książkach i o tym, że można mnie zaprosić na spotkanie online do biblioteki, szkoły itp. Życie pisarza bez czytelników nie ma sensu.

15 komentarzy:

  1. Nie mam pojęcia, co tam może być napisane, ale przesyłam serdeczności z okazji Dnia Pisarzy. Paweł

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała wiadomość myślę że to będzie pierwsza z wielu Twoich powieści czego życzę. Jedyne co przyszło mi do głowy to Buzowo ale to wielki znak zapytania. Pozdrawiam serdecznie B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza z wielu powieści... Mało realne, a pomarzyć można:) Zastanawiałam się nad Buzowem. Problem w tym, że nie ma takiej miejscowości. Na Ukrainie jest Buzowa, ale to by się inaczej odmieniło niż w liście. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Próbowałem odczytać tę nazwę , nawet powiększyłem to sobie. Nie mam pojęcia o jaką miejscowość chodzi. Nazwa zaczyna się na B ale dalej to już zgadywanka. Może coś wynika z kontekstu. Mimo, że nie czujesz się pisarką to życzę weny i wielu czytelników. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie wiem co to jest.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dziękuję. Niestety z kontekstu nie wynika. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Trzymam kciuki za pierwszą i następne powieści. Nie mam pojęcia cóż to za nazwa. A może życiorys owej Anny by coś podpowiedział. Wiem, nie okryłam Ameryki. Ale próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Życiorys owej Anny ma zbyt wiele białych plam, niestety.

      Usuń
  5. Idź do apteki !! Nie takie zagadki umieją rozczytać...;o) A jak tam się nie uda, to poproś o pomoc policyjnych grafologów...;o) Kiedyś poszłam tą ścieżką i to był strzał w "10"...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja! Mam brata farmaceutę:) Że też o nim wcześniej nie pomyślałam:)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Nie widzę w tym wyrazie takiego r, które jest w innych słowach tego listu. Ale może z Burowa. Jest taka miejscowość w Polsce, niestety nie wiem, czy odwiedzały ją osoby wymienione w tym piśmie. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Też tak mi się wydaje, ale pewności nie mam. Tylko czy to Buców czy Bucowo? Same zagadki:)

      Usuń

Pozostawienie komentarza (choćby anonimowego) daje mi poczucie, że warto dalej tworzyć ten blog, bo ktoś go jednak czyta:)